online branding

Hoe creëer je naamsbekendheid met je bedrijf?

Tessa Welmers
Tessa Welmers

Zoals gebruikelijk is voorafgaand aan iedere groeiborrel van MKB-Amsterdam een interessante workshop te volgen. Aankomende editie (5 september) ontvangen we in de Oranjekerk Ria van Kempen. Zij leert je meer over de naamsbekendheid van jouw onderneming. Want hoe belangrijk is het dat je naam maakt met je bedrijf? En hoe pak je dat precies aan?

Wist je dat je met een sterk merk niet alleen klanten trekt die voor jou kiezen, maar juist ook loyalere klanten krijgt? En dat die klanten hun positieve ervaringen zullen delen met hun omgeving? Het inzetten van (online) branding is daarom belangrijk en draagt bij aan je (online) merkbekendheid. Met een sterk merk weet je doelgroep waar je bedrijf voor staat en welke beloftes je waarmaakt. (Online) een merk opbouwen kost tijd, maar als het lukt dan draagt het bij aan een hoger marktaandeel en betere marges.  Het draait dus om strategie (weten waar je voor staat), creativiteit en geloven in je boodschap.

15.50 - 16.50 | Volg de workshop!

Ria van Kempen is docent Commerciële Economie bij de Hogeschool van Amsterdam. Customer Experience en merkstrategie zijn Ria’s expertises en met haar bedrijf Demarrage werkt zij voor opdrachtgevers aan een crossmediale merkaanpak, customer journey en online strategie. De snel veranderende wereld van digitalisering voor ondernemers is haar dan ook beslist niet vreemd!

Op 5 september zal Ria jou leren hoe je het creëren van jouw naamsbekendheid aanpakt en waar je goed op moet letten. Ook ga je dan al praktisch aan de slag! Tijdens de workshop maak jij je eerste socialpost die de naam van jouw bedrijf online zal vestigen.

16.50 - 17.15 | Boeren van Amstel: een succesverhaal door goede marketing!

Ben je benieuwd naar ervaringen van andere ondernemers? Ook dan zit je goed bij deze workshop! Michel Penterman, directeur van Boeren van Amstel vertelt jou over het succesverhaal van diverse lokale boerenbedrijven uit de omgeving Amstelland. Door gezamenlijke marketing van deze lokale boeren hebben ze namelijk flink naam gemaakt! Mede door die aanpak sleepten ze afgelopen maand nog de titel ‘Product van de maand juni’ van MKB-Amsterdam in de wacht.

15.30 - 15.50  | Presentatie Food Capital 

Hoe maken we van Amsterdam een ‘Food Capital’? Om die vraag te beantwoorden ging een werkgroep van zes studenten van de Universiteit Wageningen op onderzoek uit. Zij brachten in kaart wat er allemaal al mogelijk is op het gebied van gezond, duurzaam en betaalbaar eten en welke verbeteringen nog kunnen worden toegepast in de Amsterdamse voedselketen. 

Zien we jou bij de workshop en de Groeiborrel? Je bent van harte welkom! Meld je aan via de groene button rechtsboven op deze pagina. Je ontvangt in de week voor de workshop via e-mail een bevestiging van je aanmelding. Tot 5 september!