Hoe vind je jouw doelgroep online?

Tessa Welmers
Tessa Welmers

Wil je nieuwe klanten werven voor je onderneming? Of wil je meer verkopen via je webshop? Dan is het belangrijk dat je (ook) online je doelgroep weet te vinden.  Zeker sinds de Corona periode oriënteren veel consumenten en bedrijven zich online in het aankoopproces, in de retail zelfs ruim 8 van de 10 consumenten voordat zij een aankoop in een webshop of winkel doen (retailtrends, 2022).  Wil je ook dat je bedrijf wordt meegenomen in de oriëntatiefase? Dan is het wel belangrijk dat je online zichtbaar bent voor je doelgroep zodat zij jouw bedrijf online weet te vinden. Maar hoe krijg je dit voor elkaar? Een van de manieren is er voor zorgen dat je bedrijf goed gevonden wordt door de zoekmachine van Google. Wist je bijvoorbeeld dat je bij Google gratis een bedrijfsprofiel kunt aanmaken waardoor je in je servicegebied  beter gevonden wordt door je (potentiële) klanten? Hoe dit precies werkt wordt uitgelegd in de workshop. Kom naar de workshop en krijg nog veel meer tips en tricks om zichtbaarder te worden bij je doelgroep. Deze workshop is speciaal bedoeld voor (lokale) ondernemers die de ambitie hebben om (ook) online meer potentiële klanten te bereiken.

Tessa Welmers is docent bij de opleiding Commerciële Economie van de Hogeschool van Amsterdam en zij heeft voorheen bij diverse bedrijven als (senior) marketeer gewerkt.